Gepost op

MarkethingsWeek @ Tilburg University | E-Commerce Bol.com

Ik heb een ontzéttend breed interesseveld. Daarom schrijf ik vandaag een stukje over: marketing! Ik ben samen met een vriend en klasgenoot naar de MarkethingsWeek geweest op de Universiteit van Tilburg. Ik volg de opleiding SPECO Sport & Media. Ook hier wordt aandacht besteed aan marketing, maar niet heel diepgaand. We kregen te horen dat er een spreker kwam over Bol.com. We waren ontzettend benieuwd hoe het daar allemaal in z’n werk gaat. Ik neem jullie vandaag mee naar dat college en zal jullie kort uitleggen hoe de E-commerce bij Bol.com is ontstaan en hoe het zich nog verder ontwikkelt!

Over Bol.com
Bijna 6 miljoen trouwe klanten weten inmiddels hoe eenvoudig en inspirerend winkelen bij de beste winkel van Nederland en België is. Met het grootste gemak kiezen zij uit het eindeloze en steeds verder groeiende assortiment van bol.com met onder meer entertainment, speelgoed, elektronica, klus-, luxe- en babyartikelen. Naast de ruime keuze ontvangen ze een hoog servicelevel en concurrerende prijs. Kortom; Bol.com biedt voor elk wat wils, in iedere prijsklasse. Dat maakt bol.com de winkel van ons allemaal.

Werken bij Bol.com
Achter het grote succes van Bol.com staat een team van ruim 1000 enthousiaste professionals. De medewerkers zijn verschillend, maar hebben zeker ook overeenkomsten. Niet alleen delen zij een passie voor hun werk en voor bol.com, maar ze zijn ook bereid nèt dat stapje harder te lopen voor de beste winkel van Nederland en België. Het feit dat ze een groeiend aantal klanten mogen verwelkomen, de omzet jaarlijks verder stijgt en dat we regelmatig felbegeerde publieks- en vakprijzen winnen, hebben zij dat aan deze kanjers te danken. Ze werken samen niet alleen keihard, ook vieren we samen uitbundig onze successen. Zo waarderen de medewerkers de werksfeer steevast met een dikke 8. Werken bij bol.com betekent dat je kritisch en constructief bent, een collegiale en commerciële instelling hebt, maar vooral dat je plezier in en passie voor je werk hebt. Bij bol.com vinden ze het leuk om uit te blinken in hun vakgebied en ieder krijgt hier veel verantwoordelijkheid. Ze gaan daarom transparant, informeel en collegiaal met elkaar om. Ook is er ruimte voor stageplekken. Studenten mogen een hapje komen proeven in de wereld van Bol.com. Lijkt mij persoonlijk een ontzettend gave ervaring!

De spreker van de dag vertelde ook zijn eigen verhaal hoe hij bij Bol.com terecht is gekomen. Hij studeerde aan de Universiteit van Tilburg en deed daar ook zijn afstudeerstage. Hij geeft de young-professional-afdeling opgezet en uitgebreid. Dit werd een enorm succes en mocht gelijk in deze functie blijven werken. Ik vond dit erg inspirerend; een student, die nauwelijks ervaring had, krijgt de kans om zelf iets op te zetten binnen een enorm bedrijf; geweldig!

Vandaar ook deze post; iets wat mij inspireert, wil ik graag met jullie delen.

Kopen jullie wel eens wat bij Bol.com?

Liefs,

Femke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.